L’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha fet balanç de la temporada turística i seguiment del Pla de Sostenibilitat en una jornada d’immersió turística amb representants del sector. L’acte s’ha celebrat aquest dimarts a la Sala d’Actes de l’EMD i ha certificat que la Destinació ha recuperat les xifres prepandèmia.
Des de l’Oficina de Turisme de l’Estartit es va donar compte de les xifres de consultes que augmenten respecte a l’any passat i superen les que hi va haver el 2019. Entre Setmana Santa i setembre hi va haver més de 31.000 demandes d’informació, un 25% més que l’any passat i un 9% més respecte als que hi havia abans de la pandèmia. El turista francès és el que més consultes va fer seguit del públic català i espanyol. Més enllà de la clara recuperació del turisme, les xifres també mostren com el turisme estranger ha tornat a la destinació després del fre que han suposat dos anys amb restriccions provocades per la Covid-19.
Al Punt d’Informació de Torroella de Montgrí també s’ha notat aquesta dinàmica amb més de 5.700 consultes durant la temporada alta turística amb una predominança del turisme de proximitat.
També les xifres d’ocupació en establiments turístics mostren una clara recuperació i tornen als nivells prepandèmia. Els hotels han tingut una ocupació mitjana del 69% i el 88% al juliol i agost respectivament, prop del 74% i 83% que van tenir el 2019 i augmentant respecte al 64% i 77% que van tenir l’any passat. La resta de mesos de la temporada, juny, setembre i octubre la dinàmica és similar.
Pel que fa als càmpings han recuperat el pols. Aquest sector, més dependent del turisme estranger, va notar molt fortament les restriccions de la pandèmia, però aquest 2022 ha mostrat clars símptomes de recuperació. Així doncs, el juliol els càmpings del municipi van tenir una ocupació mitjana del 61% i l’agost del 70%. El 2019 va ser del 58 i 73% respectivament i l’any passat del 40 i 62%.
Les agències de lloguer han tingut així mateix un comportament similar amb una ocupació mitjana del 87% al juliol i 89% a l’agost que contrasta amb el 74% i 90% que van tenir el 2019 i el 68% i 83% que van tenir l’any passat.
La destinació turística es promociona a xarxes, mitjans i fires
Més enllà de les xifres d’ocupació i consultes a l’oficina de turisme la Jornada d’Immersió va servir per fer balanç de les més de 120 activitats que s’han fet en el marc dels programes Primavera activa, Estiu Actiu i Tardor Activa. Activitats com cinema al carrer, espectacles familiars, sunset ioga, zumba o marxa aquàtica entre d’altres.
L’Àrea de Platges va donar compte de les novetats en matèria de serveis com la incorporació d’un Segway i tres agents cívics, les millores en neteja i infraestructura mediambiental i d’accessibilitat.
Finalment els tècnics municipals van donar compte del minut i resultat del Pla de Sostenibilitat Turística que fins al 2023 desenvolupa una trentena de projectes i accions amb un pressupost de 3,6 milions d’euros, i que ha estat transformant la gestió, l’urbanisme i la promoció de Torroella de Montgrí i l’Estartit.