Palafrugell ha donat el tret de sortida al Projecte Rossinyol, per 9è any consecutiu. En aquest edició hi participen vuit universitaris i vuit infants d’origen estranger residents a Palafrugell. L’acte va tenir lloc al Centre Municipal d’Educació Núria Rivas Mascarós amb l’assistència tant del mentors i dels alumnes, així com de Josep Piferrer, alcalde de Palafrugell, Mònica Alcalà, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Palafrugell, i Rita Ferrer, representant de la Universitat de Girona pel Projecte Rossinyol. El projecte està impulsat per una xarxa d’universitats europees, a la qual està adherida la Universitat de Girona (UdG).
El Projecte Rossinyol és un programa que es basa en la relació entre mentors i mentores (estudiants universitaris voluntaris) i l’alumnat (de primària i secundària d’origen estranger). Així, es pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes d’origen estranger de les escoles i instituts de les comarques de Girona. La finalitat del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística d’aquest alumnat i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social.
Aquest any, Palafrugell compta amb la participació d’alumnes de les escoles Barceló i Matas, Torres Jonama, Pi Verd i Carrilet, i dels instituts Frederic Martí Carreras i Baix Empordà, coordinats per l’àrea d’Educació de l’Ajuntament. Els mentors esdevenen un referent d’aquests nois i noies, als quals acompanyen perquè siguin coneixedors de diferents espais de la seva vila, àmbits de lleure, producció cultural, etc. L’objectiu és afavorir el desenvolupament i consolidar la integració social, cultural i lingüística d’aquests.
Els estudiants i les estudiants de la UdG que s’ofereixen com a voluntaris per al mentoratge, se’ls assigna un tècnic de la UdG que els forma. A més, al final, reben un certificat per la formació i per la tasca realitzada, i se’ls reconeixen crèdits de reconeixement o de lliure configuració. Aquest projecte educatiu també es desenvolupa en altres municipis com Girona, Santa Coloma de Farners, Olot, Figueres, Lloret de Mar, Blanes, la Bisbal d’Empordà, Palamós, Banyoles, Hostalric, Ripoll i Maçanet de la Selva. La durada és el curs escolar i finalitza amb una trobada conjunta de tots els mentors i mentores i alumnat del municipi on comparteixen les vivències i aprenentatges i fan balanç de l’experiència.