L’Ajuntament de Pals valora molt positivament el l’atenció i acompanyament que s’està realitzant als 29 veïns del municipi que es beneficien del servei de teleassistència, que ofereix la Diputació de Girona. El consistori anima els palsencs a fer ús del servei, que reforça l’autonomia, seguretat i qualitat de vida de les persones que viuen soles. Per sol·licitar el servei local de teleassistència, cal demanar hora als Serveis Socials de l’Ajuntament. Aquesta prestació permet als usuaris entrar en contacte amb una central d’alarmes a través de la línia telefònica. Aquestes persones porten un penjoll que es connecta al telèfon fix i té una autonomia d’uns 80 metres. Si pateixen alguna caiguda o qualsevol incident només han de prémer el botó que hi ha al penjoll i, immediatament després, el centre d’atenció rep l’alerta, identifica l’usuari, mira de contactar-hi i, segons l’emergència, avisa els serveis mèdics, els familiars o desplaça els seus professionals fins al domicili. Així s’ofereix una atenció a distància i permanent durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. També es pot instal·lar dispositius de seguretat que alerten automàticament si es detecten condicions anòmales com fum, gas o manca de moviment. Així mateix, es fan trucades i visites de seguiment en què els tècnics col·laboren en activitats quotidianes, com pot ser el fet de prendre la medicació de forma adequada