7.9 C
Pals
Diumenge, 22 desembre 2024
- Publicitat -

Vicenç Fajardo: “Busquem un producte top i que el client se senti com a casa”

Supermatí - entrevistes
Supermatí - entrevistes
Vicenç Fajardo: "Busquem un producte top i que el client se senti com a casa"
Loading
/

La Guia Repsol 2024 ha reconegut aquesta setmana amb un Sol al restaurant Saó by Vicenç Fajardo, un negoci situat al cor de l’Empordà, Fonteta és el seu punt de partida per explorar gastronòmicament tot el que dona el territori. Per parlar-nos una mica més d’aquest reconeixement, al Supermatí de dijous ens va visitar el propietari i president també de la Cuina de l’Empordanet, Vicenç Fajardo.

Fa gairebé tres anys que el restaurant Saó va obrir a Fonteta, i a través de la feina feta de Vicenç Fajardo vol aconseguir l’excel·lència a través de la brasa, amb producte local, coccions acurades i el retorn a l’essència que dona el paisatge. Fa un mes que Fajardo va rebre la trucada pel reconeixement. “No m’ho esperava. Que de cop i volta et tinguin en compte et sorprèn molt”, va explicar Fajardo.

Des del restaurant mai han sospitat qui podien ser els inspectors, i això ha reconfortat al propietari, ja que el servei ha estat sempre el mateix per totes les taules, sense preferències. “A cada taula l’hem tractat igual i resulta que els professionals han cregut que la nostra oferta és digna d’aquest premi”.

La gala es va fer dilluns a l’Auditorio y Palacio de Congresos El Batel de Cartagena, on es va reconèixer la feina dels restauradors espanyols amb l’atorgament de 98 nous Sols.

Des de la Guia Repsol han reconegut al restaurant per la seva qualitat del servei, així com pels seus plats amb diferents combinacions i la proximitat del producte. Però Fajardo ens va dir que des del local intenten aconseguir un objectiu més senzill. “Busquem un producte top i que el client se senti com a casa”. De fet, el local només compta amb nou taules i per això el contacte amb el comensal és molt directe.

La situació de la restauració està patint molt amb la pujada de preus, la manca de treballadors i la sequera. La complexitat de la situació demana “molta empatia del client”, explicava Fajardo, perquè els restaurants puguin tirar endavant. També va reconèixer que és un sector acostumat a treballar amb obstacles i que s’ha de tenir enginy per anar esquivant cada cop que n’apareix un. Actualment, el més difícil segons el propietari és la manca de personal per poder oferir un bon servei als clients.

El sector es veu enquistat entre unes condicions laborals bastant insostenibles i uns preus que van pujant sense fre. “No veig que les coses afluixin”, va reconèixer Fajardo. Son temps molt convuls que compliquen la feina de restauració i cada dia apareixen novetats. “Des que vam muntar el restaurant no hem vist cap any normal”.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios