12.6 C
Pals
Dimecres, 25 desembre 2024
- Publicitat -

Adrià Ramirez: “Volem fer de Catalunya un país de trens”

El president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic ha comparegut avui al Parlament en relació al Tren-Tram de la Costa Brava

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

El tren-tram de la Costa Brava ha fet un altre pas endavant. Han comparegut davant al Parlament de Catalunya el President de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Adrià Ramírez, i el vocal i tècnic de la mateixa associació, Marc Taulats, per explicar en què consisitirà el projecte del tren-tram de la Costa Brava.

El primer pas es va fer el passat 9 de desembre de 2021, quan el diputat al Parlament de Catalunya d’En Comú Podem, Marc Parés, i la diputada de la mateixa formació al Congrés dels Diputats, Laura López, van informar a la comissió promotora del tren-tramvia de la Costa Brava que la Generalitat de Catalunya inclouria en els pressupostos de 2022 una partida de 500.000 € per la redacció de l’avantprojecte del tren-tram de la Costa Brava.

El projecte

La compareixença, que ha començat de manera puntual a les 10 del matí, s’ha iniciat amb l’explicació del projecte de tren-tram de la Costa Brava. El president de la PTP ha destacat la rellevància d’aquesta connexió tan important amb la Costa Brava. Aquest mitjà de transport vertebraria la mobilitat de 300.000 persones del territori.

A més, el Baix Empordà és un territori amb una tradició de trens. Entre els anys 50 i 60 es van tancar trens com el Carrilet. Amb això, el tren-tramvia ja fa anys que es reclama. A l’any 2006 es va plantejar la proposta.

El projecte en comptes de presentar un tren tradicional, proposa un tren-tramvia per diverses raons. La primera és que aquest permet més adaptabilitat sobre el territori. Pot aconseguir velocitats en zones interurbanes fins a 120 km/h. A més, els trens-tramvia poden superar pendents tres vegades superiors al ferrocarril convencional, un punt a favor tenint en compte l’abrupte terreny d’algunes zones del Baix Empordà.

Es preveu que el tren-tram passi per Caldes de Malavella reseguint la línia de tren convencional fins Girona. En aquest punt es desviaria fins a Flaçà, passant per Púbol, la Bisbal d’Empordà i Palafrugell. A partir d’aquest punt el tren-tram reseguiria la C-31 passant per Palamós, Calonge, Platja d’Aro, Sant Feliu de Guíxols i Llagostera. A partir de llavors, el tren podria arribar fins a Cassà de la Selva i passar per Riudellots o desviar-se altre cop i de manera directa cap a Caldes de Malavella.

Després de realitzar un estudi dels possibles costos que pugui generar la construcció d’aquest projecte, desde la PTP preveuen que el tren-tramvia de la Costa Brava tingui un cost de 1.200 milions d’euros. El projecte, a part d’estar avalat per la mateixa Generalitat, ha estat aprovada per una gran quantitat d’ajuntaments i organismes del Baix Empordà.

Els partits i el tren de la Costa Brava

Els partits que han participat en la compareixença han mostrat una visió conjunta, el tren-tram de la Costa Brava aportaria clars beneficis a la mobilitat a la zona del Baix Empordà. Tot i això, la visió conjunta és que es necessiten més estudis i establir amb més claredat  els possibles costos que suposaria instal·lar una infraestructura d’aquest tipus al Baix Empordà.

Des d’En Comú Podem, a més, treuen un tema que ja s’havia plantejat amb anterioritat, la ramificació de la línia o la instal·lació de microbusos per conectar la instal·lació amb altres municipis de la Costa Brava. En resposta a aquesta pregunta, Ramírez, ha afirmat que seria més factible unir aquestes poblacions que queden excloses de la línia amb un servei de microbusos.

La propera presentació del projecte es portarà a terme el proper 4 de març a les 18 h a Palamós. La comissió promotroa del tren-tramvia de la Costa Brava intentarà celebrar cada mes un acte en una vila diferent del territori per tal de fer arribar el tren-tram a la ciutadania.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Passa les festes nadalenques amb Ràdio Capital

Ràdio Capital t'ha preparat una programació especial per aquestes festes, des dels resums musicals i informatius, els Contes de Pere Calders, el podcast Ui, si aixequés el cap o la gran xocolatada i gravació de cap d'any que viurem el proper 28 de desembre.

Altres notícies