La Generalitat i diversos ajuntaments han presentat al Saló Nàutic de Barcelona la marca Costa Brava Yacht Ports, una iniciativa per promoure els ports la Costa Brava a la indústria nàutica dels iots.
El projecte compta amb els suport dels consistoris de Palamós, Sant Feliu, Roses i Torroella de Montgrí. Volen diversificar les activitats portuàries i atreure el mercat dels iots a la costa gironina. Ho fan perquè asseguren que l’impacte econòmic d’aquesta activitat és molt important. Segons la Generalitat, un vaixell de 30 metres d’eslora fa una despesa d’entre 1.000 i 2.000 euros per dia.
La marca Costa Brava Yacht Ports neix després de la bona experiència de col·laboració institucional establerta amb la marca Costa Brava Cruise Ports, endegada l’any 2012. L’actual projecte forma part d’un acord de col·laboració institucional per promoure la marca Costa Brava Yacht Ports al mercat dels grans iots i definir una estratègia conjunta de màrqueting per fomentar la demanda del sector de grans iots a la Costa Brava. Amb motiu del projecte s’ha fixat un pla d’accions per donar a conèixer la marca a les companyies del mercat nàutic de grans eslores. El pla inclou participar en les principals fires i esdeveniments del sector.
En el marc del Saló Nàutic també s’ha presentat el catàleg específic Costa Brava Yacht Ports. Es tracta d’una publicació que conté informació sobre l’àrea, els atractius turístics de la destinació i detalls de les instal·lacions portuàries que acullen embarcacions de grans eslores.
La Mediterrània és un pol d’atracció per a la nàutica de grans eslores durant l’estiu. Segons un comunicat del govern català, “l sector nàutic dels iots té un perfil de turista d’alt poder adquisitiu que visita la costa catalana atret pel clima, el paisatge, el patrimoni cultural, la gastronomia i l’ampli ventall de propostes d’oci”.